Week 3 tot 7 februari : puzzelen nav gedicht, creaties met knexx en wol, geluiden raden, Warhol, Groene Ridders, Cakepops bakken en balsporten.

Rosie ging naar de zee en bracht schelpen mee.

Maar hoe maak je een gebroken schelp weer heel ?

We zochten een gedicht over puzzelen.















Creaties met Knexx.









Als je iets hoog wil bouwen
neem je een stoel.

Is het nog te laag ?
Neem de trapladder.








Waterparels worden kleiner als ze stilaan drogen...

Ruimtebegrippen met ons huis.
Plaats het popje...







Een gedicht waar we zelf mocht bedenken 
wat wij thuis mogen doen wat misschien niet mag op school...


Manon bracht wollen draadjes mee.
Van welk dier komt de wol ?

We vergelijken de lengte.





We maken wolkunst.
Draadjes knippen en kleven.















Katelyn gaf al meerdere keren een atelier vilten.
We spelen met vilten balletjes.
Tellen, hellend vlak maken,...












Gehoorspel : hoeveel tikjes op de triangel hoor je ?




Geblinddoekt voelen hoeveel bolletjes er liggen ?






Hoe voelen onze antistressballen ?


Zitbal en springballen uittesten.



We werken zoals Warhol.
4 zelfportretten schilderen met waterverf.











We waren deze week de Groene Ridders.
Alle vuilnis controleren of het goed gesorteerd werd.
We deponeren het in de juiste container
en belonen de klassen met een duim.











We zorgden er ook voor dat de kippen elke dag eten kregen.
Elke dag gingen 2 à 3 kleuters naar het kippenhok.
We kregen er telkens eitjes voor terug.

We tellen elke dag hoeveel eitjes ze gelegd hebben.





Enkele bijen hielpen mee 
aan het verschonen van het kippenhok.












Wat is het verschil tussen een ei en een bal ?
We vergeleken hoe ze rollen.





We gebruikten eitjes in ons beslag voor de cakepops 
die we willen verkopen op de Warme Winteravond.































Per 5 verpakken.








We mochten een bal meebrengen.







We spelen allerlei balspelen in de turnzaal.





















Knikkerverven.







Boek "Pak de bal".

Zoals in het boek de bal laten stuiteren van de trap.


We tellen hoeveel keer die kaatst.




Ook omgekeerd proberen.
De bal naar boven gooien en tellen hoeveel keer die kaatst.



Bal in een laken omhoog gooien, 
naar elkaar laten rollen, niet laten vallen...




Helften puzzelen.


Rond en ovaal ervaren.
Hoe rollen ze op de hoepelrand ?
En aan de binnenkant van de hoepel ?




Creaties met magneetblokken.
We voelen de aantrekkingskracht.
Maar ook het afstoten.








Luisteren naar verhalen en muziek.

Kleuren op ribkarton maakt geluid.










Raden wie er onder het laken zit.
Herken je de stem ?




Rey vond een verdroogd blad.
Het ritselt.
Wat ritselt daar in het boek ?

















Reacties

Populaire posts van deze blog

Project huizen.

"Coco kan het !" en vogels in de winter. De eerste sneeuw en ouders die eens een vliegje mochten zijn...