Week 3 tot 7 februari : puzzelen nav gedicht, creaties met knexx en wol, geluiden raden, Warhol, Groene Ridders, Cakepops bakken en balsporten.
Rosie ging naar de zee en bracht schelpen mee.
Maar hoe maak je een gebroken schelp weer heel ?
We zochten een gedicht over puzzelen.
Creaties met Knexx.
Neem de trapladder.
We waren deze week de Groene Ridders.
Raden wie er onder het laken zit.
Waterparels worden kleiner als ze stilaan drogen...
Ruimtebegrippen met ons huis.
Plaats het popje...
Een gedicht waar we zelf mocht bedenken
wat wij thuis mogen doen wat misschien niet mag op school...
Manon bracht wollen draadjes mee.
Van welk dier komt de wol ?
We maken wolkunst.
Draadjes knippen en kleven.
Katelyn gaf al meerdere keren een atelier vilten.
We spelen met vilten balletjes.
Tellen, hellend vlak maken,...
Gehoorspel : hoeveel tikjes op de triangel hoor je ?
We werken zoals Warhol.
4 zelfportretten schilderen met waterverf.
Alle vuilnis controleren of het goed gesorteerd werd.
We deponeren het in de juiste container
en belonen de klassen met een duim.
We zorgden er ook voor dat de kippen elke dag eten kregen.
Elke dag gingen 2 Ã 3 kleuters naar het kippenhok.
We kregen er telkens eitjes voor terug.
Enkele bijen hielpen mee
aan het verschonen van het kippenhok.
Wat is het verschil tussen een ei en een bal ?
We vergeleken hoe ze rollen.die we willen verkopen op de Warme Winteravond.
We mochten een bal meebrengen.
Knikkerverven.
Boek "Pak de bal".
We tellen hoeveel keer die kaatst.
De bal naar boven gooien en tellen hoeveel keer die kaatst.
naar elkaar laten rollen, niet laten vallen...
Hoe rollen ze op de hoepelrand ?
En aan de binnenkant van de hoepel ?
Creaties met magneetblokken.We voelen de aantrekkingskracht.
Maar ook het afstoten.
Luisteren naar verhalen en muziek.
Raden wie er onder het laken zit.
Herken je de stem ?
Het ritselt.
Wat ritselt daar in het boek ?
Reacties
Een reactie posten